Belina Shop

UMNO Umpama Kucing - MB Kedah

Siasahdaily - SHAH ALAM, 7 Jun: Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak ketika membuat ucapan penangguhan di Muktamar PAS ke 55 menyifatkan Umno umpama kucing, "baik di depan tetapi awas di belakang kita dia akan curi ikan kita."... "Menjadi perangai kucing juga dia akan berak di mana-mana sahaja hatta atas sejadah sekalipun,".

1. Kalau MB Kedah mengumpamakan UMNO sebagai Kucing maka berbahagialah UMNO kerana kucing merupakan binatang kesayangan Rasullullah SAW dan Abu Hurairah sahabat Nabi juga yang begitu mengambil berat akan kucing semasa beliau hidup di dunia ini.

2. Kucing yang dimaksudkan oleh MB Kedah itu ialah kucing yang tidak mempunyai tuan. Kucing yang mempunyai tuan sentiasa menjaga hati tuannya.

3. Kalau UMNO Dikatakan kucing...

4. Bagaimana pulak dengan binatang panggilan untuk PAS??? Babi?? Anjing??

5. Pemimpin PAS memang suka memberikan gelaran yang hina dan menjijikkan kepada lawan politik mereka. Pada mereka, gelaran yang buruk memang sesuai dengan UMNO.

6. Mereka lupa bahawa dalam Islam dilarang kita sebagai seorang muslim mengelarkan seseorang dengan sesuatu gelaran yang mengaibkan seseorang.

7. Dimana letaknya keimanan seseorang yang mengelarkan diri mereka sebagai ulama sedangkan aspek agama sekecil ini pun tidak dapat difahami??

8. Ulama PAS tidak serik-serik memecahbelahkan perpaduan di Malaysia... Bilakah mereka akan sedar tindakkan mereka itu akan membawa mereka ke neraka?? Tunjang Langit

0 comments:

Post a Comment