Belina Shop

Menteri Besar Singapura ini sudah nyanyok dan hendak mampus atau Mursyidul Am Pas ini yang angan-angan Mat Jenin


In a short speech, Nik Aziz said Singapore is known for its anti-corruption stance and “a champion of democracy” - TG Nik Aziz Nik Mat.

Source: The Malaysian Insiders.

Are you kidding me Tok Guru. May I ask you what happen to the opposition in Singapore. Sure you don't have a clue, right?

"Bagaimanapun sebagai pemimpin parti, saya akan terus menasihatkan ahli, walaupun ada yang tidak mendengarnya." - TG Nik Aziz Nik Mat.

"Presiden ini ketua bagi pertubuhan, dan pertubuhan tidak buat keputusan, itu kenyataan peribadi." - TG Nik Aziz Nik Mat juga.

Sumber: Malaysiakini.

Satu kenyataan beliau mengatakan Presiden adalah ketua pertubuhan. Satu lagi kenyataan beliau juga katakan beliau pemimpin parti. Mana satu yang betul ni. Presiden ke atau Mursyidul Am sebagai ketua parti atau pertubuhan. Tidak ada ahli Pas yang dapat menjawab soalan saya setakat ini.

Demikian jaminan Mursyidul Am PAS yang juga Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, kepada Menteri Mentor Singapura, Lee Kwan Yew, yang bertanya Nik Aziz sekiranya PAS menguasai pucuk pimpinan negara pada masa akan datang sempena lawatan rasminya hari ini ke negeri itu.

Sumber: Siasah.

Sama ada Menteri Besar Singapura ini sudah nyanyok dan hendak mampus atau Mursyidul Am Pas ini yang angan-angan Mat Jenin. Pas hanya ada 24 kerusi Dewan Rakyat ketika ini dan Pas hanya bercadang untuk bertanding 40 kerusi parlimen sahaja di dalam PRU13. Agak-agak bagaimana Pas hendak menguasai pucuk kepimpinan negara? Ada sesiapa yang boleh jawab? - Cucu Tok Selampit

0 comments:

Post a Comment