Zambry: KPI Kriteria Utama Pencalonan Wakil Rakyat Pada Pilihanraya Umum Ke- 13

Petunjuk Prestasi Utama (KPI) akan menjadi kriteria terpenting bagi pencalonan Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) dan anggota Parlimen Barisan Nasional (BN) di Perak pada pilihan raya umum akan datang, kata Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Beliau berkata ini bagi memastikan Adun dan anggota Parlimen di negeri itu tidak hanya menjalankan tugas ketika menjelang pilihan raya sahaja.

"Indikator utama yang ditetapkan adalah bagaimana segera wakil rakyat boleh menyelesaikan masalah rakyat," katanya kepada pemberita selepas majlis dailog bersama rakyat di Arena Square di Pengkalan Baru di sini Selasa.

Beliau berkata gerak kerja dan perkhidmatan yang dilaksanakan oleh setiap wakil rakyat akan dipantau melalui KPI berkenaan.

Bagaimanapun, katanya ada sebahagian masalah rakyat tidak dapat diselesaikan segera oleh wakil rakyat kerana wujud halangan daripada segi pentadbiran dan kerenah birokrasi.

Zambry berkata kerajaan negeri berusaha menggunakan pendekatan terbaik untuk mengurangkan kerenah birokrasi dan halangan lain dalam menyelesaikan masalah rakyat.

"Saya ambil contoh, masalah besar rakyat adalah berhubung tanah dengan melibatkan pejabat daerah dan tanah. Ada yang belum dapat geran tanah walaupun sudah tinggal 50 hingga 60 tahun dan semua perkara (masalah yang disuarakan) saya bincangkan dengan setiausaha kerajaan negeri, pegawai daerah dan pasukan kita," katanya.

Ketika diminta mengulas pendekatan sesi bertemu rakyat dan penyelesaian "segera" yang dilakukan oleh beliau itu memperlihatkan seolah-olah wakil rakyat tidak menjalankan tanggungjawab dan amanah yang diberikan oleh rakyat di kawasan berkenaan, Menteri Besar berkata kerajaan negeri dan wakil rakyat saling melengkapi.

"Kita saling melengkapi antara satu sama lain, saling membantu kerana ada perkara yang wakil rakyat tidak dapat selesaikan dan ia juga masalah yang mengambil masa yang agak lama...kaedah saya kita bergerak dengan satu pasukan dengan mereka yang terlibat dalam penyelesaian masalah rakyat," katanya.

-- BERNAMA


Keraguan Mengenai Anwar Ibrahim

Anwar pernah kata Pakatan Rakyat akan usulkan undi tidak percaya di Parlimen.

Setahu GM Pakatan Sialan Enterprise cuma ada 83 kerusi dan 139 lagi milik Barisan Nasional Berhad. Jadi macam mana Pakatan Sialan Enterprise nak usulkan undi tidak percaya. Daripada ilmu hisab langsung tak lojik, macam kelas mengeja budak tadika syaitan tua nie.

Macam mana 83 nak lawan 139. jadi apa tujuan Anwar Asshole buat macam tu. Tindakan kelakar seram adalah satu usaha Anwar untuk bagi gambaran kepada rakyat bahawa, BN sekarang semakin tenat dan sangat kritikal sehingga memerlukan dia segera jadi PM untuk menyelamatkan keadaan.

Tapi sangat menyedihkan bagi Anwar semua itu langsung tidak berlaku. Yang berlaku adalah Najib juga yang jadi no 1, Anwar tetap no.1 tetapi no.1 dari belakang. Mengapa Anwar tidak buat sekarang sedangkan Anwar dalam keadaan yang sangat selesa kononnya.? Jawapannya mudah, sokongan Anwar semakin hari semakin mengecil. Rakan niaga dalam Pakatan Sialan Enterprise ada yang nak jual saham keluar cuma tak nak ambil masa sekarang. Itu saja. Tak percaya tunggulah…!

Anwar pernah kata pergolakan dalaman UMNO menyebabkan pemimpin mereka tidak mempunyai masa untuk mengatasi masalah rakyat dan pentadbiran negara.

Setahun GM, pergolakan dalaman UMNO nie perkara biasa kerana UMNO parti yang bebas dan terbuka. Kekadang rasa menyampah pun ada pasal UMNO nie. Tapi lagi menyampah dengan PAS. Langsung tak boleh ditegur, perasan diri hebat sangat. Sekurangnya kalu ditegur boleh memperbaiki diri. Dulu tahun 1987 lagi hebat, sampai UMNO diharamkan.

Jadi kalau dibandingkan sekarang dengan yang dulu, maknanya tak hebat sangatlah. Anwar tak perlu sibuk pasal UMNO. Dia tak layak untuk berada dalam UMNO. Syaitan tuh perlu fikirkan PKR. Dia patut renung kembali mengapa pejuang PKN (Parti Keadilan Nasional) bertindak keluar daripada UMNO.?

Tanya Ezam, Lokman, Nalakaruppan, Hamdan dan beberapa lagi nama “founder” PKN kenapa depa semua pakat keluar daripada PKN dan menjauhkan diri daripada dia. Nak kata Anwar simpan ikan busuk nak bikin budu mungkin ada kebenarannya. Yang tinggal cuma anak ikan Anwar si penjaga Bukit Antarabangsa. Itu langsung tak boleh pakai. Satu Malaya dah tahu tahap kedayusannya.

GM tahu Anwar adalah penasihat autokratik. Autokratik nie bukan kereta Wira Aeroback versi Auto atau Kancil 850 EZ. Kira maknanya adalah pemimpin de facto. Dalam dunia nie tak ramai pemimpin gila macam Anwar. Contohnya, Arwah Saddam Hussein, Hitler, Mussolini dan kat Malaysia Anwar adalah contoh.

Semua cakap dia nak kena ikut, kena patuh dan tak boleh persoal. Contohnya, Nik Aziz (Pendita Usang) dan Lim Kit Siang. Karpal Singh, Anwar tak berani sergah sebab pernah kena tarbiah dengannya “Anwar Ibrahim harus bertaubat”. Yang bukan Islam pun dah suruh Anwar bertaubat bagaimana pula dengan Nik Aziz.?

Anwar pernah kata kerajaan rasuah, menyeleweng amalkan kronisme dan sebagainya.

Cerita ini lagi sensasi. Dulu masa syaitan nie jadi TPM bukan ker dalam kerajaan yang bersih? Tak da rasuah, penyelewengan dan zero kronisme.? So, siapa yang mulakan politik wang dalam UMNO.

Kalau tidak takkan Arwah Tun Gaffar boleh terkulai daripada jawatan Timbalan Presiden UMNO kena tikam dari belakang. Ini sikap kebinatangan lagi dasyat sebab dah biasa sedap main belakang, tikam belakang adalah perkara biasa. Perkara ini semua orang dah tahu.

Sejarah politik wang nie semua sedar siapa tok dalangnya akibat tamakkan kuasa dan kekayaan. Hari ini penyembah satanic nie nak berlagak alim dan pejuang rasuah. Sudahlah labu…! Garam Manis


Nik Aziz, Berundurlah.. Jangan Makin Melalut!

Dengan usia yang lanjut dan ditambah kesihatan yang tidak mengizinkan wajar TGNA meletakan jawatan untuk memberi peluang pada buah fikiran yang muda untuk mentadbir Kelantan .Kerana keadaan TGNA yang selalu sahaja dalam keadaan yang tidak berapa sihat ,ini sedikit sebanyak menggangu fikiran TGNA untuk memberikan fikiran yang bernas.

Mungkin kerana kesihatan yang kurang baik lah TGNA tidak dapat memberikan idea dan cadangan yang konkrit berkenaan kerajaan perpaduan.TGNA perlu melepaskan jawatannya kerana dalam keadaan kesihatan yang sering terganggu tidak mustahil keputusan TGNA juga banyak yang tidak selari dengan kehendak Islam.

Lihat sahaja dengan cadangan kerajaan perpaduan dimana TGNA tidak dapat mencari satu keputusan yang boleh diterima oleh Pas dan umno.Sekejap TGNA kata terima dan sekejap kata ditolak dan sekejap mentafsirkan pemimpin Pas yang mahu kan perpaduan umat Islam dan orang melayu digelar boneka Umno.TGNA sebenarnya lupa yang beliau sendiri adalah boneka pada Pkr dan Dap.

TGNA yang dipanggil ulama seharusnya mencari satu kaedah yang boleh meleraikan perselisihan pendapat dengan HH dan Nasharuddin dalam mencari persamaan dalam cadangan kerajaan perpaduan HH.Bagi saya hitam kata TGNA hitam lah,nampak sangat TGNA menggunakan kuasanya untuk semua ahli Pas menuruti segala kehendaknya walaupun ahli Pas telah menunjukan sedikit sokongan pada kerajaan perpaduan.

Jadi saya mengharapkan pada semua pihak baik pada ahli ahli Pas agar perlu mendesak TGNA letak jawatan agar orang melayu dan Islam tidak lagi keliru dengan saranan TGNA yang menolak kerajaan perpaduan yang saya lihat tujuan penubuhan kerajaan perpaduan adalah untuk kebaikan seluruh umat Islam dinegara ini. Kamal


Pas juga Corrupt?

Datuk Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) yang bertanding menggunakan tiket Pas pada pilihan raya umum lalu bersedia menerima tindak balas daripada parti itu berikutan sikapnya yang terus mengkritik kerajaan negeri Kelantan.

Beliau berkata, tidak menjadi masalah kepadanya jika dikenakan tindakan itu kerana perjuangannya adalah ikhlas semata-mata untuk kebaikan rakyat di negeri berkenaan.

''Tidak apa tahun ini kali terakhir (bertanding di atas tiket Pas), tidak menjadi hal. Saya membujur lalu melintang patah demi kepentingan rakyat Melayu dan Islam, bukan menjadi perkakas kepada DAP," katanya.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-Undang Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (Pindaan) 2008 pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Khalid Abdul Samad (Pas-Shah Alam) yang bangun mencelah semasa Ibrahim berbahas menyifatkan perbuatan Ahli Parlimen Pasir Mas itu yang asyik mengkritik kerajaan Pas Kelantan akan menyebabkan beliau tidak lagi berpeluang bertanding menggunakan tiket parti itu.

''Saya hendak beritahu kepada Pasir Mas, mungkin ini kali terakhir kita dengar daripada dia. Lepas ini kalau dia hendak bertanding biar di bawah Barisan Nasional (BN), kita hendak tengok dia boleh menang atau tidak," kata Khalid.

Ibrahim dalam perbahasannya mendakwa terdapat ahli politik di Kelantan yang menerima komisen bernilai berpuluh juta ringgit daripada syarikat balak dan menerusi projek yang ditawarkan melalui tender runding terus.

''Saya bercakap atas dasar profesional, tentang hakikat yang sebenar. Saya percaya ahli politik ini mendapat komisen lebih banyak daripada premium yang dibayar kepada kerajaan negeri.

''Mereka ini mengambil kesempatan, kata orang paku serpih, kata orang kita yang lebih. Saya bercakap baik Kerajaan Pusat atau kerajaan negeri, tanpa mengira parti," katanya

Beliau juga menempelak kerajaan Pas Kelantan yang asyik menyalahkan Kerajaan Pusat kerana dikatakan kurang membantu kerajaan negeri itu dari segi kewangan.

''Bagi saya kerajaan negeri juga harus berusaha. Kalau hendak maju, pemimpin mesti lakukan inovasi dan kreatif. Kita juga mesti melakukan lawatan ke luar negara untuk mencari pelabur.

''Kelantan ada empat pantai yang cantik, budaya bermacam-macam dan semua makanan ada di negeri ini.

"Rakyat juga rajin tetapi negeri masih tidak maju kerana pemimpinnya asyik berceramah 24 jam sahaja," katanya.


Parti Persetubuhan Haram

Kesian orang melayu, nampaknya mereka lebih suka dan gemar dan minat dan amat tertarik untuk bersekongkol dengan parti penghancur bangsa melayu. Tak payah hairan jika suatu hari nanti DAP ni menindas PAS ataupun PKR menindas PAS.

Teringat lagi pada kata-kata pemimpin PAS pada muktamar ke 54 tahun lalu yang mereka mengatakan mereka akan menolak parti yang tidak berkerjasama dalam memperjuangkan agenda mereka. Dan PAS juga mengatakan mereka akan bergerak sendiri.

Tapi kini? Setelah dibidas oleh Karpal Singh, mereka masih mahu menjalinkan hubungan terkutuk dengan DAP? PAS owh PAS, sampai bila kau nak jalinkan persetubuhan haram itu. Daripada kau dengan DAP, lagi baik kau dengan UMNO yang memperjuangkan Melayu Islam.

Lirikan oleh Sharps Shooters.


AKHIRNYA bekas Menteri Besar Perak Nizar Jamaluddin boleh tersenyum riang kerana Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang menyebelahinya untuk mengarahkan PAS supaya menolak permuafakatan Melayu.

Seperti gambar yang tersiar dalam laman berita portal Malaysiakini, Nizar tersenyum lebar kerana cita-cita serta agendanya untuk terus memecahkan Melayu di Perak dan bertuankan DAP berjaya. Soalnya tidakkah Nizar sedar, perpecahan Melayu akan terus menguntungkan kaum lain.

Dalam pertemuannya dengan Dewan Muda DPMM Perak, sebaik sahaja ditabalkan sebagai Menteri Besar beliau mengakui beliau hanyalah MB minoriti. Jika beliau benar-benar sedar mengapa beliau tidak berusaha untuk menjadi MB majoriti dengan menjayakan permuafakatan Melayu?

Penolakkan PAS terhadap permuafakatan Melayu sudah tentunya selepas didesak oleh PKR dan DAP. Kedua-dua parti ini sedar bahawa jika Melayu berpadu mereka tidak akan dapat melaksanakan agenda mereka.

Bagi PAS kegagalan permuafakatan Melayu, akan terus meletakkan parti itu dalam keadaan lemah. Percaturan politik mereka akan terus bergantung kepada sokongan bukan Melayu, seperti di Bukit Gantang misalnya.

Mereka mungkin kehilangan kuasa di Kedah kerana orang Melayu marah dengan gara-gara penderhakaan Nizar terhadap DYMM Sultan Perak. Melayu Kedah yang dikenali dengan taat setia kepada DYMM Sultan Kedah, tidak akan member muka kepada golongan penderhaka.

Di Selangor, PAS masih tidak senang dengan kerajaan pakatan pimpinan PKR yang lebih selesa dengan DAP dari parti pseudo-Islam ini. Sudah beberapa kali Pemuda PAS misalnya menyanggah keputusan Kerajaan Negeri kerana bertentangan dengan prinsip perjuangan parti itu.

Di Perak, PAS sudah patut menutup cita-cita mereka untuk memegang jawatan MB kalaupun pakatan menang PRU 13 kerana DAP sudah pun mengenalpasti calon Menteri Besar mereka. Itupun jika mereka menang.

Jentera Barisan Nasional dibawah kepimpinan Dr Zambry Abd Kadir sudah belajar dari kesilapan lepas dan kini lebih memberikan tumpuan memenangi hati dan jiwa rakyat daripada bermain politik ala-Nizar. Apapun, permuafakatan tidak merugikan UMNO dan Barisan Nasional.

Sebaliknya yang rugi ialah PAS itu sendiri yang kian terhakis pengaruhnya dalam Pakatan Rakyat. - Selamatkan Perak


Tengok poster N.A dpt Pahala? wakakaka!

Sharps Shooter: Ni aku plak nak cakap!, ape ke sengal dan banggangnya kata potret tu boleh dapat pahala? otak dah mereng ke? otak dah taksub dengan nik azisss ke??? cehh! Dah takde kerja, buat dosa lak dorang nie.

Penasihat Jentera Operasi Pilihan Raya Dun Manek Urai, Dato' Wan Rahim Wan Abdullah menegaskan poster Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat mempunyai nilai komersil yang tinggi bagi menarik pengundi. Misalnya di Manek Urai, Wan Rahim terkejut apabila ada seorang imam di masjid Mukim Manek Urai menganggap seolah-olah mendapat pahala apabila memandang poster Tuan Guru Nik Aziz.

Sumber: Haprakdaily.

Inilah sebabnya Islam mengharamkan potret, gambar atau lukisan Rasullullah S.A.W, ahli keluarga dan para sahabat. Tujuannya ialah untuk mengelakkan gambar-gambar berkenaan dipuja dan diagung-agungkan. Alim-alim ulama di dalam Pas hendaklah membetulkan konsep pemujaan ini. Kalau seorang imam boleh berkata sedemikian, kalau betul, bagaimana agaknya rakyat marhaen yang lain. Janganlah sampai Rukun Iman dan Islam kita tidak tinggal tetapi masuk neraka kerana mensyirikkan Allah. Nauzubillah himinzalik.

dipetik dari : cucu tok selampit


Strategi "melokalisasi"???

Berbeza dengan pilihanraya kecil lain, DUN Manek Urai menyaksikan kelainannya apabila poster Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak akan dinaikkan sebagai strategi kempen. Jentera pilihanraya PAS Kelantan berhasrat menonjolkan poster calon bersama Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang juga menteri besar sebagai sebahagian strategi "melokalisasi" kempen tersebut.

Sumber: Malaysiakini.

Strategi "melokalisasi" kempen kepala hotak hatuk kamu. Kalau sudah poster Presiden parti kamu sudah tidak mahu gantung dan tidak lagi hormat, nasihat dan saranan Presiden parti sudah tidak endah, bukankah biadap namanya itu? Sudahlah sebelum ini menurut sumber yang boleh dipercayai memberitahu, mesyuarat jentera pilihanraya Kelantan telah memutuskan "pemimpin-pemimpin tertentu dalam PAS" yang tidak boleh berkempen dan berceramah di Manek Urai. Ini sudah pastinya ditujukan kepada TG Haji Hadi dan Ustaz Nasa. Ditambah dengan kenyataan Cina seekor ini yang diberi betis hendak paha, pemimpin KPP, Yap Kok Seng yang berkata, kehadiran mereka (TG Haji Hadi dan Ustaz Nasa) hanya akan "mengelirukan pengundi" dan penyokong PAS di kawasan itu berhubung isu Kerajaan Perpaduan. Fuhh ... kalau Kelantan tu Kelantan jugak, assobbiyah tak habis-habis! - Cucu Tok Selampit


80% Responden Tolak Idea Bodoh Anwar

Puak-puak Pakatan Haram ni suka sangat buat undian. Segala keputusan bancian, kaji selidik atau undian terutama dari Merdeka Centre, satu badan yang berkait rapat dengan puak-puak Pakatan Haram ini akan dibesar-besarkan. Responden walaupun tidak sampai 1,000 orang akan dianggap sebagai keputusan yang merangkumi majoriti. Nah, sekarang giliran saya pula untuk bagi satu fakta kaji selidik:

Lapan puluh peratus dari 10,000 responden kaji selidik berkumpulan Jabatan Penerangan Malaysia tidak mahu Chin Peng dibenarkan pulang atau diberi kerakyatan. Ketua pengarah jabatan tersebut Datuk Abdullah Morad berkata, kaji selidik itu dilakukan di kalangan pelbagai kaum di seluruh negara setelah timbul cadangan pihak tertentu yang bersetuju membenarkan bekas pemimpin atasan Parti Komunis Malaysia (PKM) itu pulang atas aspek kemanusiaan, lapor Bernama.

Sumber: Malaysiakini.

Faham atau tidak maksud data berkenaan. Maksudnya, 80% atau 8,000 daripada 10,000 responden dalam kaji selidik Jabatan Penerangan Malaysia menolak idea bodoh dan provokatif Anwar Ibrahim yang mahukan Chin Peng pulang ke Malaysia. Ini belum lagi termasuk undi saya dan jutaan lagi rakyat Malaysia. Ada kamu faham wahai Anwar bin Ibrahim? -Cucu Tok Selampit


Menteri Besar Singapura ini sudah nyanyok dan hendak mampus atau Mursyidul Am Pas ini yang angan-angan Mat Jenin


In a short speech, Nik Aziz said Singapore is known for its anti-corruption stance and “a champion of democracy” - TG Nik Aziz Nik Mat.

Source: The Malaysian Insiders.

Are you kidding me Tok Guru. May I ask you what happen to the opposition in Singapore. Sure you don't have a clue, right?

"Bagaimanapun sebagai pemimpin parti, saya akan terus menasihatkan ahli, walaupun ada yang tidak mendengarnya." - TG Nik Aziz Nik Mat.

"Presiden ini ketua bagi pertubuhan, dan pertubuhan tidak buat keputusan, itu kenyataan peribadi." - TG Nik Aziz Nik Mat juga.

Sumber: Malaysiakini.

Satu kenyataan beliau mengatakan Presiden adalah ketua pertubuhan. Satu lagi kenyataan beliau juga katakan beliau pemimpin parti. Mana satu yang betul ni. Presiden ke atau Mursyidul Am sebagai ketua parti atau pertubuhan. Tidak ada ahli Pas yang dapat menjawab soalan saya setakat ini.

Demikian jaminan Mursyidul Am PAS yang juga Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, kepada Menteri Mentor Singapura, Lee Kwan Yew, yang bertanya Nik Aziz sekiranya PAS menguasai pucuk pimpinan negara pada masa akan datang sempena lawatan rasminya hari ini ke negeri itu.

Sumber: Siasah.

Sama ada Menteri Besar Singapura ini sudah nyanyok dan hendak mampus atau Mursyidul Am Pas ini yang angan-angan Mat Jenin. Pas hanya ada 24 kerusi Dewan Rakyat ketika ini dan Pas hanya bercadang untuk bertanding 40 kerusi parlimen sahaja di dalam PRU13. Agak-agak bagaimana Pas hendak menguasai pucuk kepimpinan negara? Ada sesiapa yang boleh jawab? - Cucu Tok Selampit


PKR Paksa Pelajar UNISEL MASUK PKR! GAMPUNK!


Perkara ni dah berlaku dekat dua bulan dah dan sekarang ni benda ni berjangkit pada IPTA lain yang menjadi milik kerajaan Khalid Ibrahim, atas arahan Anwar Ibrahim semua pelajar-pelajar unisel di minta menghadiri krusus anjuran Institut Kajian Dasar (IKD) yang seratus peratus dimiliki oleh PKR dan selepas krusus itu pelajar-pelajar di minta untuk menyerahkan salinan photocopy kad pengenalan mereka, rupa-rupanya salinan kad pengenalan itu di gunakan untuk mendaftar keahlian sebagai ahli PKR dan Daftar pemilih.

Memang sejak dua menjak ni PKR dah semakin ketandusan sokongan orang melayu dan plan anwar untuk memperbanyakkan ahli melayu dengan cara memaksa semua pelajar UNISEL menyertai PKR nampaknya berhasil. malah kebanyakkan nama pelajar-pelajar ini di daftarkan sebagai pengundi di bukan tempat yang sepatutnya mereka mengundi, dengan kata lain PKR dah setting nama-nama pelajar ni ditempat yang boleh memberikan kemenangan untuk PKR di situlah mereka akan mengundi.

Penyakit memaksa pelajar-pelajar universiti dan kolej di Selangor kini merebak pula di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) modius operandi mereka adalah sama, paksa pelajar jadi ahli PKR dan daftar nama mereka untuk mengundi di tempat yang PKR rasakan sesuai. bagi pelajar yang telah menyertai UMNO sebelum mereka datang untuk belajar di UNISEL atau KUIS mereka ini telah di pantau oleh berberapa pegawai yang di lantik dari kalangan orang-orang PKR. silap langkah pelajar-pelajar ini akan di buang Asrama atau dibuang
Universiti atau Kolej.

Selain IKD, Yayasan Selangor juga terbabit dalam siri brainwash pelajar-pelajar ini supaya membenci kerajaan Persekutuan, antara tempat-tempat yang selalu mereka menjalankan aktiviti-aktiviti ini ialah di Kem Bina Semangat Ampang Pecah, Kem Princess Haliza Kuala Langat dan berberapa lagi kem-kem swasta yang di bina oleh puak-puak PKR. mereka mengunakan krusus motivasi dan jatidiri dan pelbagai judul latihan untuk megaburi mata pelajar-pelajar, bila pelajar sudah memasuki kem, mereka ni mulalah menyebarkan dakyah-dakyah songsang dan jahat mereka tu.

Dan mengikut desas-desus cerita warga Unisel, besar kemungkinan Khalid Ibrahim akan melantik Abangnya Anwar yang sama nama bapak tapi mak bapak lain-lain untuk menjadi Chancellor yang mana Chancellor sekarang ini ialah Datin Paduka Seri Rosmah Binti Mansor.

-------------------------------------------------------------------------------------------
WOI PARTI KELENTONG RAKYAT!! DAH TERDESAK KERR??!!! DESPERATE SANGAT DAH KE NAK AJAK ORANG MASUK PARTI KELENTONG RAKYAT TUH?!
WARGHHKAHKAHKAHKAHKAHKAH!


LGE Cuak Dgn Unity Government!



Lim Guan Eng mula keluh kesah dan kerengsaan dengan kekalahan Husam Musa di tangan Nasharuddin. Kini dia mula berkira-kira tentang usaha perpaduan Melayu yang amat-amat ditakuti olehnya. Baginya, apabila Melayu bersatu, musnahlah impiannya untuk memastikan bangsa majoriti ini kekal berpecah belah.

Lim Guan Eng sedar bahawa mimpinya yang berlainan di atas bantal yang sama dengan pemimpin PAS dan PKR tidak akan menjadi kenyataan tanpa terlebih dahulu memastikan umat Islam di negara ini berpuak-puak.

Hanya dengan berpecahnya umat Islam, mereka dapat meraih sokongan sebilangan dari mereka untuk menegakkan doktrin sosialis mereka yang merupakan sekularisma tulen. Hakikat ini menunjukkan, DAP hampir berjaya meraih sokongan 'golongan yang terlalu taksub dalam mempolitikkan Islam' hingga golongan ini tidak menyedari bahawa perjuangan mereka berada di atas jalan sekularisma tulen.

Sebab itulah Lim Guan Eng mula menggeli-gelikan liang bulu roma penyokong taksub PAS dengan meletakkan dirinya sebagai jelmaan pemimpin Islam terdahulu dengan pembayang-pembayang yang ternyata hanya memukau mereka yang leka berhalusinasi.

Disusuli dengan agen-agen mereka di Perak yang merupakan Cina totok, tidak pernah mengenal kalamullah dalam bahasa syurga, meluahkan rapik caca marba mereka membaca surah yang tidak diketahui maksud bunti dan hukum bacaa n yang tiada dari "Surah Aura".

Segalanya merupakan langkah-langkah DAP dalam memastikan umpan yang dipasang kepada ikan-ikan Melayu yang lapar berpolitik, akan sentiasa disambar. Tidak keterlaluan untuk mengatakan bahawa ianya ibarat nasi kangkang yang sedikit sebanyak berjaya menjadikan penyokong-penyokong PAS kampungan berada dalam keadaan hipnotis.

Sebenarnya, Cina, dalam berpolitik, mereka tidak lupakan nasib bangsa dan tuduh menuduh berhubung isu rasuah tidak menjadi bahan membuka aib. ( Mungkin kerana memang rasuah-merasuah tu berasal dari mereka ).

Tetapi, kaum Melayu, yang menganut agama paling syumul di muka bumi ini, menjatuhkan martabat agama itu sendiri apabila memberi gambaran kepada bukan Islam di negara ini bahawa hanya penganut Islam yang kuat bermusuhan padahal orang Melayu lah yang tebal sifat dengkinya. Tiada kena mengena dengan pegangan agama. Ini masalah attitud.


UMNO Umpama Kucing - MB Kedah

Siasahdaily - SHAH ALAM, 7 Jun: Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak ketika membuat ucapan penangguhan di Muktamar PAS ke 55 menyifatkan Umno umpama kucing, "baik di depan tetapi awas di belakang kita dia akan curi ikan kita."... "Menjadi perangai kucing juga dia akan berak di mana-mana sahaja hatta atas sejadah sekalipun,".

1. Kalau MB Kedah mengumpamakan UMNO sebagai Kucing maka berbahagialah UMNO kerana kucing merupakan binatang kesayangan Rasullullah SAW dan Abu Hurairah sahabat Nabi juga yang begitu mengambil berat akan kucing semasa beliau hidup di dunia ini.

2. Kucing yang dimaksudkan oleh MB Kedah itu ialah kucing yang tidak mempunyai tuan. Kucing yang mempunyai tuan sentiasa menjaga hati tuannya.

3. Kalau UMNO Dikatakan kucing...

4. Bagaimana pulak dengan binatang panggilan untuk PAS??? Babi?? Anjing??

5. Pemimpin PAS memang suka memberikan gelaran yang hina dan menjijikkan kepada lawan politik mereka. Pada mereka, gelaran yang buruk memang sesuai dengan UMNO.

6. Mereka lupa bahawa dalam Islam dilarang kita sebagai seorang muslim mengelarkan seseorang dengan sesuatu gelaran yang mengaibkan seseorang.

7. Dimana letaknya keimanan seseorang yang mengelarkan diri mereka sebagai ulama sedangkan aspek agama sekecil ini pun tidak dapat difahami??

8. Ulama PAS tidak serik-serik memecahbelahkan perpaduan di Malaysia... Bilakah mereka akan sedar tindakkan mereka itu akan membawa mereka ke neraka?? Tunjang Langit


Slogan Penipu PKR - Negara Berkebajikan



Malam sabtu lalu Buletin Utama TV3 memaparkan sekumpulan rakyat Selangor pelbagai kaum yang melahirkan rasa tertipu oleh kerajaan campuran Selangor dan sebelum itu pun dah ada rakyat yang buat laporan polis kerana kes yang sama.

Berjanji memang senang tetapi untuk menunaikannya bukanlah sesuatu yang mudah. Belum dapat, bulan dan bintang nak berikan tetapi bila dapat baru tau langit itu tinggi atau rendah. PKR mungkin tak mimpi akan perintah Selangor dan Tan Sri Khalid pula tak sangka jadi MB. Maka berjanjilah mereka ikut sedap mulut. Akhirnya PKR jadilah ”PARTI KELENTONG RAKYAT”

Antara kelentong PKR ialah menurukan cukai pintu rumah kediaman sebanyak 20% , cuti bersalin 90 hari, membuka tabung permulaan RM100 setiap anak kelahiran Selangor, bantuan RM75 sebulan seorang bagi setiap anak yang dihantar ke taman asuhan kanak-kanak, bantuan RM50 sebulan bagi anak yang mengikuti pendidikan pra sekolah dan memberi RM1,000 kepada anak Selangor yang berjaya melanjutkan pelajaran ke universiti.

Dalam hal ini Tok Nan yang mengetuai Kerajaan BN di Pahang yang sering ditohmahkan sebagai brutal, nampaknya lebih berhemah dari Tan Sri Khalid yang terus terkial-kial mencari alasan menghalalkan kelentongnya itu.

Tanpa apa-apa janji dan publisiti Kerajaan Pahang pimpinan Tok Nan telah memberikan bantuan pendidikan, biasiswa, derma siswa, pinjaman dan lain-lain melibatkan sejumlah wang RM439.147 juta yang memberi manfaat kepada seramai 362,477 penerima..Bagi tahun 2007 sahaja kerajaan BN Pahang telah membelanjakan sejumlah 52.647 juta yang melibatkan 28,430 penerima bantuan pendidik biasiswa sekolah rendah, menengah dan pengajian tinggi.

Tanpa apa-apa pengecualian tak kira dia bangsa apa, anak orang miskin, anak orang kaya raya, anak orang besar, anak orang kampung anak, orang UMNO, BN, PAS, DAP atau PKR. Semuanya layak asalkan pemohon dapat menunjukkan surat tawaran pengajian, kad pengenalan sendiri dan ibu bapanya.

Wang hangus ini juga berikan bukan sahaja anak-anak kelahiran Pahang, ibubapa kelahiran Pahang tetapi juga permastautin Pahang walaupun mereka atau ibubapanya bukannya anak Pahang.

Walaupun kerajaan Pahang cuma bagi RM500 tetapi dia tak kelentong macam Selangor yang berjanji nak bagi RM1000.00 kepada setiap anak Selangor yang masuk universiti. Itulah kemampuan Kerajaan Pahang tak berjanji kalau ia tak mampu.

Kasihan melihat rakan-rakan yang di kelentong oleh nafsu besar PKR (PARTI KELENTONG RAKYAT) melalui slogan NEGARA BERKEBAJIKAN kerajaan PR (PENIPU RAKYAT) itu. Kita tunggu sajalah akan ramai lagi rakyat yang mengikut langkah Mohd. Shaid Rosli membuat laporan polis kepada pengelentong-pengelentong itu.


Politik Negara Tercemar Oleh DSAI

Politik malaysia hari ini amat membimbangkan,pilihanraya ke-12 telah membuka banyak permasalahan,juga telah membuka pekung semua parti politik dalam negara,walaupun pilihanraya telah berlalu lebih dari setahun,tetapi nampaknya kemelut politik masih belum reda. Semua parti politik nampaknya berlumba-lumba menonjolkan idealisma yang sebelum ini tersimpan,umno mulakan langkah untuk bermuhasabah melihat kepincangan dalaman parti,supaya ia terus mendapat tempat dalam pilihanraya akan datang,malangnya umno mula membuka ruang untuk menarik perhatian masyarakat orang cina dan india.

Kebimbangan kita akhirnya penyokong setia umno iaitu orang melayu akan mendapat kerugian,ini semua berlaku kerana pas dan pkr telah berjaya menarik orang cina dan india bersama mereka. Nampaknya perebutan kuasa ini tidak menguntungkan islam,dan melayu,bila parti melayu berebut kuasa dan berebut blok undi yang sama maka kelompok mejoriti akan menjadi rugi,kelompok menoriti atau pun undi penentu akan mendapat kenikmatan yang melampau.

Sekarang ini sama ada bn atau pembangkang seolah-olah lupa bahawa kelompok mejoriti adalah orang melayu,buat masa ini semua parti politik terlalu berpusat untuk menarik undi orang cina dan india. Lihat sekarang apa yang berlaku,dap,gerakan bergabung dan senada untuk membawa chin peng pulang ke malaysia,kenyataan mereka langsung tidak mengambil kira perasaan orang melayu,mereka tidak sikit pun gentar kerana parti politik melayu telah berpecah! Walau pun kita mempunyai 60 peratus tetapi kita telah berpecah,india pula tidak segan silu membangkitkan sentimen kaum,menubuhkan hindraf,berani menghina sultan,menhina islam,mereka tidak takut kerana mereka merasakan mereka penting,mereka adalah penentu,parti umno dan pas pulah takut untuk memjadi juara kepada melayu atau pun islam.

Jika ada kritikan kepada orang melayu umno sudah bukan lagi juara untuk mempertahankannya,jika ada kritikan kepada islam pas pula sudah tidak boleh diharapkan lagi mereka telah menutamakan politik dari perjuangan islam,nampaknya umno dan pas terlalu menutamakan politik dari dasar penjuangan. Semua ini berlaku kerana adanya pkr dan anuar ibrahim,merekalah sebenarnya pengkianat bangsa dan agama,sama ada pendokong dan penyokong mereka sedar atau pun tidak itu lah hakikat. Saya adalah pemerhati politik yang suka adanya kehadiran umno dan pas,kedua-dua parti ini perlu ada tetapi dengan adanya sialan pkr dan anuar telah merosakkan sistem politik yang aman damai.

Saya sebagai anak muda merasakan anuar ini sedang meninggalkan politik bermasalah kepada generasi akan datang,kemelut ini di cipta oleh anuar,tetapi dia adalah manusia biasa tetap akan mati,bukannya lama lagi pun. Tapi kesan politik kotor tamak kuasa yang di bentuk olehnya akan berkekalan berpuluh tahun mendatang,itu sebabnya anuar ini perlu dikaji politiknya,pandangan saya kepada golongan muda seperti saya berhati-hatilah kepada pkr terutamanya anuar......


Jangan Fikirkan Nama Mereka. Fikir Cara Membanteras Mereka


Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ahmad Shabery Cheek tidak bersetuju istilah samseng jalanan digunakan bagi menggantikan gelaran mat rempit untuk merujuk kepada penunggang motosikal yang berlumba secara haram di jalan raya dan turut berkelakukan ganas.

"Gelaran samseng jalanan agak keterlaluan. Hanya segelintir sahaja dari mereka di kalangan mat rempit yang terlibat dengan jenayah manakala sebahagian besar lagi hanya anak muda biasa," katanya.

Baru-baru ini Ketua Trafik Bukit Aman, Datuk Abdul Aziz Yusof berkata istilah mat rempit perlu ditukar kepada samseng jalanan di samping dikenakan hukuman lebih berat termasuk penjara mandatori kepada golongan ini.

Gelaran samseng jalanan lebih sesuai kerana tindakan dan kelakuan ganas golongan itu boleh mengancam nyawa orang lain, katanya.

Ahmad Shabery, berkata fenomena merempit merupakan satu ledakan budaya yang berlaku di mana-mana negara seperti yang dipaparkan dalam filem Hollywood seperti Tokyo Drift dan The Fast and the Furious.

Pandangan Aku:

Mat rempit ditukar nama apa sekali pun tetap membahayakan orang ramai. Kenapa perlu kita memikirkan nama untuk mereka? Apa yang patut kita fikirkan sekarang ni apakah hukuman yang sesuai untuk mereka dan bagaimana nak banteras muda mudi yang suka merempit macam samseng jalanan ni? Motor yang dah berusia berabad lama contohnya kapchai Honda atau yang lain-lain tu patut tidak dibenarkan lagi berada di atas jalan raya. Kita sibuk-sibuk memikirkan nama, mat rempit plak tak sabar-sabar menunggu nama baru mereka. Lagi satu, naikkan had umur untuk mendapatkan lesen B2. 16 tahun dah boleh dapat lesen mana tak budak budak sekarang nak merempit dari usia muda.