Belina Shop

Negara Sibuk Dengan Kematian Pegawai Khas Exco DAP


Yang di cari adalah punca kematian setiausaha sulit Exco DAP kerajaan Pakatan Selangor itu.

Dalam keadaan sihat walafiat semasa di siasat oleh SPRM dan keterangan kawan-kawan rapatnya bahawa Teoh tidak menunjukan apa-apa stress sebelum datang memberi keterangan sebagai saksi SPRM berakitan kes penyelewengan dana kerajaan yang di salurkan ke Majlis Daerah Petaling, kematiannya yang sungguh mengejutkan itu tentunya menimbulkan 1001 satu tandatanya.

Hanya yang hidup terpaksa membuat andaian dan spekualsi serta rekaan punca-punca kenapa Teoh Beng Hock mati jatuh bangunan.

SPRM sebagai pihak yang terakhir berada di samping Teoh Beng Hock sebelum di temui mati terbunuh akbiat kecederaan teruk kerana akibat terjatuh, merupakan pihak yang bertanggungjawabkan menjawab kejadian ini.

Pada kebiasaannya, pihak SPRM sangat teliti dalam penyiasatan, mereka bekerja berkelompok, mereka tidak memberi ruang kepada sesiapa untuk berlegar-legar terutama dalam premis mereka. Ke tandas pun pasti di temani.

SPRM dalam mencari maklumat sangat teliti, memerlukan masa yang sangat panjang, ini kerana semua soalan-soalan akan direkodkan dan jawapannya juga direkodkan. Di samping itu, soalan-soalan yang sama di ulang-ulang oleh beberapa pegawai penyiasat, setelah berpuas hati, maka pihak pegawai yang dipertanggungjawabkan akan mengulang soalan-soalan yang sama, pihak saksi atau OKT diminta bersumpah, bahawa semua jawapan TIADA YANG TIDAK BENAR SEMUANYA BENAR. Proses mengulang soalan-soalan dan jawapan ini memerlukan masa yang panjang, kerana setelah seluruhnya siap, pihak yang di tanya terpaksa membaca seluruh yang di tulis, jika berpuas hati, maka tanda tangan perlu diturunkan, kerana setuju, jika sebaliknya, maka pembetulan sana sini di perlukan.

Yang menjadi tanda tanya sekarang, sesi soal jawab antara mediang Teoh Beng Hock, ter sangat singkat, kerana menurut laporan, Teoh merupakan saksi SPRM. Selang waktu antara sesi soal jawab dan di temukannya Teoh jatuh bangunan, merupakan... turning point kepada kejadian ini???

Oleh itu, biarkan PDRM menyasat kejadian ini, beri mereka masa yang cukup, sebelum, jari kita mengarah ke mana-mana. Beri PDRM kepercayaan, kerana saya yakin, masih ada yang berintegriti di situ, kerana dalam se tandan pisang tidak semua rosak.

0 comments:

Post a Comment