Bilamana Mahfuz Omar Gian Gam Getah



Ni dipetik daripada harakah daily.

1,800 pesara tentera berhak dapat pingat dan pencen KUALA LUMPUR, 22 Okt: Ahli Parlimen Poko Sena, Datuk Mahfuz Omar pagi tadi mencadangkan kesemua 1,800 pesara tentera yang dikenal pasti berjasa pada negara supaya diberikan anugerah dan elaun yang selayaknya.Cadangan itu dibuat ketika membahaskan Rang Undang-Undang Pingat Gagah Perkasa (PGP), di Parlimen hari ini. "Tidak bolehkah 1,800 orang yang dikenal pasti ini dianugerahkan pingat gagah berani dan pingat gagah perkasa disebabkan jasa mereka," tegasnya.

Kiranya inilah kenyataan melalut ataupun loklaq dari mahfuz Omar (baru lepas join anak lepas gian ke?). Mana tak melalutnya sebab hari itu bukan main lagi sokong komunis siap Pas kata komunis pun berjasa untuk kemerdekaan negara kita. Kemudian Pas melalak kata askar ni tentera upahan Bn sebab sokong BN undi pos (Dalam dunia ni siapa yang menentenag Pas dianggap berdosa besar apalagi yang mengkritik pas sehingga ada yang dihina termasuklah usataz, mufti, profesional, askar dan polis). Sekarang nak buat baik pulak nak bagi pingat. Nasihat kepada mahfuz tak payah lah sibuk-sibuk, hangpa balik pokok senalah. Orang sana dah mula bising sebab hang tak balik tengok kawasan. Eloklah pi settlekan masalah ayaq, sampah, rumput dah panjang di tepi jalan. Kalau perkara basic macam ni pun hangpa tak boleh selesai, baik sangkut je jubah tak payah jadi pemimpin duduk ngaji je kat sekolah pondok tu. Pondok Nik Aziz kan ada....... Hang pikiaq lah sendiri nooo.....

0 comments:

Post a Comment